Έκθεση Ζωγραφικής με τίτλο:»ΜΠΛΕ ΕΝΤΟΣ ΜΟΥ». Δύο γυναίκες ζωγράφοι εκθέτουν στην Πρέβεζα!

στις

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Μπλε Εντός Μου»

Έκθεση Ζωγραφικής

Χριστίνα Ζώη – Λίνα Δεληολάνη

Η Χριστίνα Ζώη από τα Ιωάννινα και η Λίνα Δεληολάνη από τη Θεσσαλονίκη ενώνουν τις δυνάμεις τους στην κοινή τους έκθεση ζωγραφικής στην πόλη της Πρέβεζας, στην Πινακοθήκη «ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ» (πρώην Οικία Αθανα­σιάδη) από 29 Ιουλίου έως 5 Αυγούστου 2023.

Η έκθεση έχει τίτλο: «Μπλε Εντός μου».

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 29 Ιουλίου και ώρα 8.00 το βράδυ.

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή καθημερινά 11.00-13.00 και 19.00-22.00 (την τελευταία ημέρα θα είναι ανοιχτή:10.00-13.00)

Είσοδος ελεύθερη

Τηλ. Επικοινωνίας: 6939749691 και 6939781826

Χριστίνα Ζώη, πίνακας «Ενσυνειδητότητα»

Ο Ιστορικός και Θεωρητικός Τέχνης Γεώργιος Ορφανίδης γράφει για την Χριστίνα Ζώη:

«Η Χριστίνα Ζώη είναι μια ανήσυχη ζωγράφος με επιλογές που ποικίλουν μεταξύ εξπρεσιονισμού, φωβισμού αλλά και αφηρημένης-γεωμετρικής τέχνης. Η βάση της είναι ρεαλιστική. Η σκληρή όψη της πραγματικότητας δεν τη φοβίζει, την εμπνέει και αποτελεί για την ίδια την κινητήριο δύναμη για αφύπνιση του κοινού. Οι φω­βιστι­κές προεκτάσεις της προσωπογραφικής ζωγραφικής της κατά βάση ακολου­θούν τη νόρμα των «παραδοσιακών» εκπροσώπων του εν λόγω ρεύματος. Το καλ­λι­τεχνικό αποτύπωμα της, δηλαδή, από τη μια πλευρά, όσον αφορά τα χρώ­ματα φέρει ενίοτε ομοιότητες με έργα του Matisse (La femme au chapeau, 1905), και από την άλλη, αναφορικά με την υφή, την ένταση και το πάχος των περι­γραμμάτων με έργα του Kees van Dongen (Femme au grand chapeau, 1906). Βε­βαίως, οι καμβάδες της ενέχουν τη δυναμική μιας εξελισσόμενης και πολλά υπο­σχό­μενης πορείας που δύναται να αγγίξει τις νεο-φωβιστικές φόρμες του Kévin Bray, όπως αυτές παρουσιάστηκαν στο διεθνές περιοδικό τέχνης Numéro του ογδόου τεύχους, τον Ιούλιο του 2021.

Δεν είναι, όμως, μόνο η προσωπογραφία ή το γαλήνιο υπόστρωμα της νεκρής φύ­σης που την προικίζουν με συνεχόμενη καλλιτεχνική μάνητα. Είναι, επίσης, το πα­ρεξηγημένο, από πολλούς κριτικούς, αφηρημένο. Εδώ, η εικαστικός στρέφει πα­ράλ­ληλα το βλέμμα της προς

Χριστίνα Ζώη, πίνακας «Kintsugi»

δύο διαφορετικές κατευθύνσεις: σε εκείνην όπου κυριαρχούν τα πάσης φύσεως γεωμετρικά μοτίβα, και σε εκείνη όπου κυριαρχεί το χρώ­μα.

Μάλιστα, ορισμένες φορές αυτές οι δύο εμπλέκονται, και τότε η όποια κυ­ριαρχία, φαινομενικά, ανατρέπεται. Ομολογουμένως, αγαπάει, μάλλον προτιμάει περισσότερο, τους γήινους τόνους, και την κορωνίδα αυτών, το χρυσαφί. Το χρυσό, άχρονο τοπίο, διαθέτει κάτι από το μεγαλειώδες φόντο των βυζαντινών ψη­φιδωτών.

Για τη Ζώη το μεγαλειώδες βρίσκεται τωόντι ακόμα και σε μια φαρδιά μονόχρωμη ζώνη, αρκεί να σε καθηλώνουν το χρώμα και η υφή καθώς ουδέποτε η ίδια αρνή­θηκε πειρα­ματισμούς με στοιχεία από τον σουπρεματισμό της ρωσικής πρω­τοπορίας της περιόδου 1910 –1930. Ασφαλώς, ως σπουδάσασα στην Καλών Τεχνών δεν αρνήθηκε ούτε έναν πιο περίτεχνο εξωραϊσμό, ο οποίος κινείται προς τον ρωσικό κυβισμό.

Χριστίνα Ζώη, πίνακας «Ῥίζες»

Με άλλα λόγια, η Ζώη δοκιμάζει ακόμα τις αμφίρροπες δυνάμεις της επί των αφηρημένων εικαστικών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι τα χρώματα και τα μοτίβα σε μεταβατικές εποχές -όπως η αυτή που διανύουμε σήμερα- δεν πρέπει να κατατάσσονται σε κατηγορίες με κριτήρια του τύπου «άσπρο-μαύρο», κατά τα παλαιότερα πρότυπα».

Γεώργιος Ορφανίδης (Ιστορικός & Θεωρητικός Τέχνης)

Μέσα από τα κύματα του υποσυνείδητου η Λίνα Δεληολάνη, με τον χρωστήρα της, δημιουργεί έργα εμπνευσμένα από στίχους, μουσική, ποίηση, λογοτεχνία. 

Λίνα Δεληολάνη, πίνακας  «Άνεμος αλλαγής»

Συμβολικός σου­ρεα­λισμός που διαθέτει το άρωμα της αμε­σότητας, με έντονη την αφηγη­ματική τάση, τα έργα εξι­στορούν αλήθειες που κρύβονται επι­με­λώς μέσα στον παράλληλο εαυτό μας.

Χρησιμοποιώντας απο­κλει­στικά τα ακρυλικά χρώ­ματα, της δίνεται η δυ­να­τότητα, μέσα από την Τέχνη της, να κρατήσει τη στιγμή, την ιδέα, τη λάμψη, απο­τυπώνοντάς την, με έναν διεισδυτικό αλλά ταυ­τό­χρονα φυσικό τρόπο, επάνω στον καμβά.

Τα έργα της είναι απολύτως ατμοσφαιρικά και με γνώ­μονα την συναισθηματική εξερεύνηση, οραματίζεται με τα μάτια της ψυχής.

Λίνα Δεληολάνη, πίνακας «Άτιτλο»

Σχολιάστε